Креативният директор на Gucci представи новата си колекция на седмицата на модата в Милано вчера. Alessandro Michele потърси границата между хората, животните и машините. ,,Ние сме д-р Франкенщайн в нашия собствен живот.”

A model presents a creation from the Gucci Autumn/Winter 2018 women collection during Milan Fashion Week in Milan, Italy February 21, 2018. REUTERS/Tony Gentile
Снимка: TONY GENTILE / REUTERS
Ревюто на Gucci в Милано предизвика медиите и модните критици, а публиката остана безмълвна. Креативният директор на компанията Alessandro Michele е вдъхновен от есето на Donna Haraway от 1984 – “A Cyborg Manifesto”, разследващо границите между хората, животните и машините. Той обяснява, че въпроси от сорта на ,,кои сме сега” и ,,какви искаме да бъдем”, теории за опасността от категоризацията и идентичността са го предизвикали да създаде новата си колекция.
Мястото, което Алесандро е избрал за модното шоу е превърнато сякаш в операционна зала или лаборатория с типичното легло, светлини и сини цветове на стените. Безспорно това, което направи впечатление на всички е моделите, които носеха точно копие на главите си в ръцете. Други пък се появиха с малки дракончета и змии. Фантазията на дизайнера е без предели.

A model holds a snake as she presents a creation from the Gucci Autumn/Winter 2018 women collection during Milan Fashion Week in Milan, Italy February 21, 2018. REUTERS/Tony Gentile
Снимка: TONY GENTILE / REUTERS

A model presents a creation from the Gucci Autumn/Winter 2018 women collection during Milan Fashion Week in Milan, Italy February 21, 2018. REUTERS/Tony Gentile
Снимка: TONY GENTILE / REUTERS
Концепцията за есенната колекция всъщност отразява работата на дизайнера, споделят в социалните мрежи от компанията. Реженето, лепенето, шиенето, реконструкцията на материали и платове, за да се създаде нова индентичност с тях, напомня за дейността на херурзите.
Кристали, разнообразие от материи, уникални детайли, различни кройки, дантела, ярки цветове – моделите са неподражаеми.
Снимки: Yannis Vlamos / Indigital.tv/Vogue.com