Моден Подиум

Модата като проявление на личността: Валерия Карло

By  | 

Името й е Валерия Карло и е основател и креативен директор на един от най-популярните брандове в България. Създава компанията, според своята концепция през 2013 година със собствен капитал от 100 000 лева. И до момента ръководи повечето направления лично – освен мениджърските си функции, съвместно с екипа си направлява и креативните процеси – разработва кройките и силуетите в дизайнерското ателие, подготвя визиите за етикиране и опаковане, грижи се и за маркетинговата стратегия и представянето в социалните мрежи, а индивидуалните консултации със своите клиенти не поверява на никой друг. Всеки, който се е докоснал до марката Valeria Carlo е усетил присъствието й и в най-дребния изпипан до съвършенство детайл.

  1. Станах дизайнер, защото… От любов към естетиката.
  2. Първият ми модел бе провокиран от… Вече не си спомням. Започнах да се занимавам професионално с дизайн през 2004 година, когато заминах за Италия и постъпих в едно от най-престижните училища в сферата – Istituto Marangoni Milano. Taм съм създавала и първите си модни проекти. Имаше един, в който интерпретирахме CHANEL като мъжка модна линия, като аутфитите презентирахме като колаж.
  3. Вдъхновявам се от… За всяка колекция търся вдъхновение на съвсем различно място, по този начин успявам да предложа абсолютно различна визия всеки сезон. Разработвала съм колекция за Yves Saint Laurent, инспирирана от Оскар Уайлд и денди движението; създавала съм колекция за Diesel 55 с унисекс тематика; правила съм fastwear капсулна колекция в готик стилистика; проектирала съм колекция повлияна от Венецианския карнавал; дебютната колекция на бранда Valeria Carlo беше вдъхновена от френския живописец Клод Моне и творбите му; следващата беше провокирана от красотата на дивия тропик и грацията на хищниците, обитаващи тези географски ширини. Следващия месец предстои да представя една колекция с леко футуристичен привкус.

  1. Известна личност, която мечтая да облека е… Nicki Minaj, харесва ми, че има свой почерк във всичко което прави, а и е много близка до моя собствен естетически мироглед.
  2. Любимите ми марки и дизайнери са… В момента Olivier Rousteing  и нещата, които прави за Balmain – влюбена съм в комплицираните декоративни композиции, които създава. Другият е Nicolas Jebran – възхищам се на работата му с цветовете, палитрите му са неповторимо живописни, определено е един от най-големите таланти на съвремието и като дизайнер, и като артист.
  3. Следваш тенденциите или ги налагаш? Следвам така наречените emerging trends –  нови явления, които се появяват в сферата на модата, но все още не са познати на потребителя и не са се превърнали в тренд. Някои от тях никога не стават масови и просто изчезват, други се налагат в продължение на години. Например един от най-актуалните цветове към момента е светлото синьо в един по-сивкав нюанс. Този цвят се появи като emerging trend на модните подиуми през 2013-та година, но едва този сезон брандовете успяха да го наложат. Интерпретирането на този вид трендове в сравнително комерсиален продукт от изключително висок клас е и основната концепция на марката Valeria Carlo. Целта ни е да представим един приоритетно концептуален бранд, който да предложи на българския пазар най-дръзките и иновативни решения от световните модни подиуми. Визиите ни не са насочени към масовия потребител, прекалено неразбираеми са за него. Ориентирани са към тези, които са дарени с таланта да владеят модата, тези които ние често етикираме като „трендсетъри”.
  4. Първият ми клиент беше… В Италия когато започнах да се уча да кроя правех дрехи за себе си, докато овладея основните силуети, както и характеристиките на отделните материи.

 

  1. В личния ми гардероб, дрехата, която най-много ми отива е… Дълга вечерна рокля, изпълнена изцяло от тюл с ръчно нашити детайли от пайети с мат финиш в бледо прасковено. Роклята е от емблематичната клекция Моне и ми е много любима.
  2. Любимият ми цвят е… Всъщност виждам цветовете като палитри. За всяка колекция в съзнанието ми първо се появява цветовата схема, която после се допълва от атмосферата на колекцията и съответно се оформя и темата. Нямам предпочитани цветове, по-скоро имам любими цветови комбинации, във всяка своя колекция. Като дизайнер отделям голямо внимание при подбора на нюансите за всяка една дреха – възприятието на цвета не е съвсем чисто, влияе се от текстурата, от хомогенността на полагане, от заобикалящите го тонове. Затова и съчетаването на материи и декоративни детайли в комбинация от цветове е наистина специфичен и сложен процес, тогава когато се стараеш да изградиш една софистицирана визия, в която всички компоненти се сливат в съвършена хармония.
  3. Най-великата модна икона за мен е… Трудно е да се каже.. Модните икони са плод на времето, в което са станали популярни и на неговите актуалности и нрави. Затова е и трудно да съпоставяме персонажи от различни епохи. От позицията на дизайнер бих казала Уорт. Защото е първият поставил етикет с името си върху дреха – създал е брандинга. Някъде около 1900та година 🙂
  4. Модата в България е… Посредствена. Дизайнерите създават вариации на вече многократно разработвани от наложени марки модели. Липсва характер на българските брандове – уникалното ядро, по което да разпознаеш марката и което я прави уникална и различна от всички останали. Има разбира се няколко изключения. Фотосесиите, които се реализират също са базирани върху добре познати схеми, многократно реализирани във водещите модни издания по света. Например снимането на вечерни рокли на фона на развалини – този контрапункт се появи като иновативна идея преди може би 10 години в модните столици. В момента в България всяка втора фотосесия на бални тоалети е такава. Останалите са сред бароков интериор. Липсва креативност и иновативност. Но и пазарът ни е такъв. Момичетата прекалено много се стремят към чужди животи, желаят да подражават и да се превърнат в копия на популярни персонажи. Толкова са се увлекли, че са се превърнали в клонинги и са загубили своята собствена същност. Именно това убива модата у нас. Защото модата е проявление на личността, прогресира сред първите, сред единствените, сред иновативните, сред тези които имат своя собствена визия, неповлияна от схващанията на околните.
  5. ­­­­­­­­­­За да продължа да създавам колекции ме мотивира… Нестихващото ми любопитство да опознавам нови стилове и техники.

  1. Какво дава дизайнерската дреха спрямо дрехите масово производство?Некоректно е да сравняваме толкова общо, и бутиковите и масовите производства се разделят в различни ценови категории и съответно очакванията към продукта са различни. Отделно всяка марка има своя конкретен таргет и различен начин на представяне на пазара, както и адекватни сървис услуги релевантни на целевата група. Когато създавах Valeria Carlo се постарах да имплементирам най-доброто от двата модела. Колекциите ни са деликатно концептуални и силно разпознаваеми като стил и дизайн. В търговските си локации разполагаме с няколко размера от всяка дреха, така че клиентът да може директно да я закупи. В същото време всеки модел може да бъде изработен и по индивидуални мерки със съответния брой проби, което винаги е най-оптималния вариант тъй като в този случай постигнатият силует е наистина съвършен и по отношение на естетиката и по отношение на комфорта. Не е случаен фактът, че услугата made-to-measure е най-скъпото удоволствие по света и е една от емблемите на високия социален статус и материално положение. Този начин на работа ни позволява и да персонализираме моделите според индивидуалните желания и изисквания или да разработваме съвсем различни вариаци съвместно с клиента според неговото виждане, редом с нашия опит и познания в областта, така че да създадем още един изящен шедьовър.
  2. Моят Code Fashion е… #NOT  #ANOTHER  #CHEAP  #BRAND

 

Александра Томова e главен редактор на сайта codefashion.bg. Тя е филолог по образование и магистър по Журналистина и медии. Нейната страст са модата, писането и новите технологии. Редактор е и на неделното сутрешно токшоу "Дами Канят" и модното предаване "Закачалки" по Code Fashion TV.

Leave a Reply